'Eis SílAMMEPAAMON'Trígí E(pny.í%x stlópcy
ßi&Aiov ' éxMóíict.
ITgoV chctyimtiv.
T«V cf1 otIm yvms Kj cimyam; > cf>iA£> (¿ISaoii,
tw Tsx.it ¿ vQ g a .J 'su s,
Etlofioo n trs (pvt)!/ ¿AAoidtrits ts M cltxU
’H[xa.g rw <r(plli%nv a'dxit htmvfaw-
Mm xalaytvd/rxvs wot on civlS- a W trtailov
TvuBi, Kj civic; im [¿oivS-oui
Idem utcunque Latine redditum.
Ad L.e&orem.
Videris u t, LeBor, librum & perlegerh, ingens
Quem SwammerdamnA cur a laborque dedit;
> Quo tibi natura InfeBi moresque pate/cunt,
Unica cui nomen. donat habere dies.
Negligere illius curam fuge. Nofcere at ipfum
Te cups, qmrnque fugax ipfe hire vis que fas..
■ M. Sladus M. D.
»
JOANNIS SWAMMERDAMMII,
a m s t e l a e d a m e n s i s ,
BIBLIA NATURAE;
BYBEL d e r NATUURE.
&c. See.
C A P U T P R I MUM»
Wpferis hujufce rationes atqut partitions
exhibit.
^ A. tu ram Sc fabricam minutiffimo-
I rum atque maximormn Anima-
I lium accurata judicii lance truti-
| natus haud fane poflilm aliter ,
quin utraque noti folum in pari
fflignitatis gradu conftituam, fed etiam maximis
4pioi:na quali praeferenda effe cenfeam. Qui-
cunque enim ferio confiderai cum ftudia & in-
fttnihts horum, turn mores actionefque ilio-
rum ; is profeilo inficiari nequit, utraque a fe-
. piente quadam, Scprorfus fingulari, Mente impelli
atquegubemari; quae quidem Mens uti in
^Siaximis intelligentiae noftrae lphaeram excep
t ; ita in minimis vel tanto minus comprehendi
ajPtcft. Porro quemadmodum concinna ilia
ficmbrorum difpofitio , mufculorum brdo ini-
witabilis, venarum, arteriarum, nervommque
aptiffima dire&io, nos jure merito attonitos red-
.•dunt, dum Animantium maxima curiofe dilfeca-
mus ; ita vel plane obftupefermus, haec omnia
■ .Sc fingula in exilillimis Animalculis pariter dete*
fem e s . Quodfiveropraeteriacogitemus, iftiuf-
H E T I. H O O F T S T U K .
Behelfende foo de reedenen van de taj
genswoordige verhandelingj als de
afdeelulgen vail defelvS.
En aard evede bet ttraakßl van de
alderminfie Scbepfelen , tegen die
van de aldergrootfte, omfigtig over-
vieegende ; foo ift dat ik gedvion-
gen vierde , niet alleen in gelijken
gtadt ofie trap van viaardigheid haar te pldatfen;
tnaar ook als böven defelve haar te fieilen. Ende in-
der viaerbeid ernfiig bemerkende de driften ende de
toebten vande eene, als me de de 111 unteren van de andere;
vitefdl kunnen loo ebenen , dat Je niet beide te
faamen van een verfiandigen ende befonderen Geeß
gedreeven , ende geregeert foude vier de ft ? devielke
Geeß gelykje onbegrijpelijk is inde aldergrootße
fcbepfilem foo ijfe nog ondoorgrondelijker in de al-
derminjh. Vor ders gelijk de nette fchieking der lee-
dematen, de onnavolgelijke order der Spieren * bet
gevoegelijk leiden der Aderen ende der Sennen , onst
alsvie de grootße Diesen kobmen te ontleeden, mit
alle reden doet verfielt ftaan: Soo is ’/ alsvie alle bet
felve in de kleetifie Dierkens meede boomen te bemir-
A ken