
A
ü í
r e
f e l-ifi
Ui j 4
i ‘ ‘ .1/ ^
I'-«"]
14IlA'.
f'4
5
i'
$8 F ORMEE R I N G VAN ! t ZA AD.
-: -. •• ' P ' V ■ •': •: f A 'V /
digt b y Kool van .eene andere foort
het iDgeworpéri fluifagtig Meel v a n . de laatt
íte z a l , ' n io ge lyk , - ia de ‘ Bloemen dér
éeríle vallen; ' en g y z u lt , in / het voL
gende ja á r ,f g e é n e goede B lo e tn k o o l, má^r,
tnislukté langbiadige Kool gewinnen, eh'
uwe ■ verw.agting 'b ed ro o gen zien. ' ■ ; u
‘ V . H o e fk om t het Stuifíneeí van de eene
Bloem íh de ' andere? ' Niemand za g ik
ooit hier , áán dé hand ílaan. Leg m f
dat ook u i t , " ■ ......y.
■ A. Dit Meel is |n fommigen zp ,onbe«
fchryflyk* fy n ; ' dat ons oog het uitwerpen
Van ft ze lv e uit eene 'Bloem niet kan
z ie n , en dat geene Menfchelyke Hand eén v e ri
mögen h o e ft , om’ overal dat te doeu.; Deé*i
Ze kragt b ez it alleen dé Behépper, d i e ’ be^
vel aan den ’Wind gegeeven h e e f t , bm:
dát " t f verrigten. ’ Wanneer dan ; eené
Bloem bezig ; is' dat ' pverfyn ■ Mee! ' 'u íi
te we rpen, ais éenen onzigtbaaren 'rook’j
vervoeren de Winden h e t z e lv e ,' e n , hy
eene kleine T t i lt e y S á l t het,dan in de open*?
Bloefems van andere Planten. G y leert dus
hier een nieuw b e w y s ' van de hooge noodí
z a a k e ly k h e id d e rW in d e n . / ‘ ■■ ’ - '
:V . En wanneer eenige Planten o f BJoe-
men anders geforiheerd z y n , ' o f m het
water fia an , ' hoe ' dsn ? ' f e i '
A, Hoe dari? lg zuik een g eval
flaac
H Y n itR ICUM
PEEI" OK ATtJAt.
PK IM U IA A U R IC U L A ß lC IM ü S COATMUKIS
GVFtí/n^'éooní'.
P H iO X
PTTNIC UUATAr^
M IR A B I L I S J A L A P A
•m üe/ioiidt, ü7i/'^r
'ü,e??t //¡Mir ka?i/4¿ien 38.
';í : : i-
A '
■ i '
'j,-1
Í, IK .
f e i "
'■ ft : I '.4ft! 1 l fh; f5>|
1
' ' e ; - '’