I I . OPEN^rojJDEii . BIJ V.GRST VAN .BEN TOEGANG TOT
AMSTERDAM OIT ZEE.
v om T w “ ™“ te dentam « , 4 » rivieren bij-Sterke
,bTOrbaar te houden, geldt het bij de verbindingm
een groot hmrdelsecnlrnm met ree.een vraagstuk van geheel
W W M Ü W M JJW verbinding mag ook bi de strengste
8 W B äag verkoken worden. Bij matige winters houden
djj Mbooten het Noordzeekanaal voldoende open. Bij strenge
2 » * » ,dit «SW-, « ¿ . opretteiijk en M i l B l
— i gesebieden. De winter van
1890 op, 1891, waarbij het. verheer, van Amsterdam met ree
K H H N h H m B T"n 17 tot 21 December, daarna
V , Deceinber tot, 26 Januari, niottegonstaande nau ijsiniincn
■ H H i enz‘ f dO 250 — o n g e rE d d e
iH I B Ü l M H H d“ van uit.iOmuiden in dat.tweede
H l H g .d“ f I ?el !is n““r Amsterdam werkte, leerde, dat
S t e e l n v o lV ’ " ? ^ ° m h 0 t ^ S ^ e S®Q08l o d v o ld o e n d e w a ren , e k a n a a l o p e n te h o u d e n
■ R S B H E te Bredo\v-Stettin, werden d a a ro p n a a r
H B B °P g l Oder geblekendeugdelijk type
ü i W&SsSBm{ 00 twoe Ä e k e k e « gebomvd, . M u c k e r I . ,
a n g 4 8 M. b re e d .10.8 M., d iep g an g bij d e s c h ro e f 5 M. m e
s to om w e rk tu .g v a n 880■ 1 P K .e n ■ U s b r e k e r n . ,l a n g 8 2M . ,b r e e d
S m - n ' T 8 H WSSSSP 5 1 mefc s lo om w e rk tu ig v a n
I B m e ‘ * k tr is e h ro e k lic h t. E e rs tg en o em d e ijs-
ü n H ™“ * ° P h e t N o o rd z e ek an a a l op en , d e k le in e r e
w.o id t gebe z igd om v a n n i t d a t k a n a a l d e h a v e n s e n d o k k e n
■ » ■ M B h “ " d “ m d e v a a rtu ig e n h u lp te v e rsoha ifen
b e l a n l n ? e? ' ' TereGniSinS v o o r a lg em e en e seh e ep v a a rt-
b e la n g e n . t e A m s te rd am , d ie d e re ijsb re k e rs d e ed b o uw en e n
d e e x p lo d a tie b e k ö s tig t, o n tv a n g t v a n a f e n m e t h e t j a a r 1892
/ l L “ S ta a ‘j d e pv ev in o ie N o o rd h o lla n d e n d e g em e en te
A m s te rd am g e d u re n d e 28 j a r e n v a n ie d e r e en ja a r lijk s e h su b -
i H H B l i f .9.000, ro om ed e eSn d e r d e i n W s S .
* P °ttatxelrosten to t. e en m a x im um b e d ra g v a n f 30ÖÖ
gAbrreekk ee rr ttyvpSe .AIc hBille s . Th oo*g, * a c h te r B *— >>ovenbBesdrrevlen.
' | d e n boev v ‘^ “ i J 8 - 611? 8 Ujn° n ™n i e t stJb ip .w o rd t h e i 'b i j .
e n a rn o ld 7 » -nogelijke H M
e n g e ro id e n d n j t t d a n a c h te r h e t v a a r tu ig in k o g e lv o rm w ed e r
2 ? a ro o ?® 8" ^ ;g ° ^ tilie p d -w e rk e n d e , z o o d a t, w a t'
een „ ro o t v o o rd o e l.is , d e ijsb re k e r, r e if t b ij,-S inke v a a r t g e e i
. g?B“ °P.8 a i i>u d t d ie d e scheop v a a r t ’,b e-
■ | ijsv la k te n lä n g s d e k a n a a lb o o rd e n ,
Qp g ro n d v a n d e e rv a rin g in d e n w in te r..v a n 1894 o p 1S95
. J f ,m ? n n n v o lk om e n ve rz ek e rd , d a t do'or m id d e l v a n d e re
j ijsb rek e rs o o k bij d e stren g ste - winte rn d e v e rb in d in g v oor zeo-
, s ch ep o n v a n A m s te rd am m e t reo o n g e s to o rd biijft.
: i n “ m - E ° tto rd am , m e t goz am en lijk en to n n e n in h o u d
I tm f f i d H H l H am b u i® “ e t bijna. 8 te n h o n d e rd ovmv
t i e ilende , to e g a n k e h jk v o o r so h ep en v a n 80 dM. d iep g an g riin
in g u n sh g e teg ensteU ing m e t n a b u rig e h a v e n s v a n h e t v a s te
1 ?a ild n o o rdw e s teh jk E u ro p a , o n d e r a lle om s ta n d ig h e d e n '
h o e s tre n g d e winters, o o k m ögen z ijn, te a lle n t i jd e , o o k z e lf t
| v o o r h o n te n zeesohepen, o n b e lem m e rd to eg an k e lijk . '
läUMANS.