170. Hct
gesticht der
Roomsch-
Katholieke
vereeniging
Sint Vincen-
tius ä Paolo op
Kramat te
Weltevreden.
Gedreven
door naasten-
liefde en ge-
steund door de
offervaardig-
heid der ge-
loovigen, richt
de Roomsch
Katholieke
geestelijkheid
op vele plaat-
sen ook in
Indie gebou-
wen op ter
verzorging
van armen en
behoeftigen.
170. The institution o f the Roman Catholic society „Sint Vincentius a Paolo”, at Kramat, Weltevreden. Prompted by love for
their fellow-men, and aided by the generosity of the believers, the Roman-Catholic clergy have built institutions at several places in
the Indies where the poor and needy are provided for.
171. Een le-
prozenscholo,
gesticht en
geleid door het
Leger "des
Heils, welke
orgänisatie
eveneens
krachtig mede-
arbeidt aan
den zorg voor
het geestelijk
en maatschap-
pelijk heil van
verdoolden en
misdeelden.
171. A leper-
school, instituted
and managed
by the
Salvation Army.
This organization
powerfully
cooperates
in the efforts
to further the
spiritual and social interests o f the strayed and neglected.
172. Een school van Moehammadijah d .i. een vereeniging, in 1914 te Jogjakarta opgericht, die zieh ten doel stelt,
op Islamitischen grondslag onderwijsinstellingen, ziekenhuizen, voorschotbanken, bibliotheken enz. op te richten en
te onderhouden.
172. A school o f Muhammadya, a society founded in 1914 at Jogjakarta, having as objective the establishment o f
educational institutions, hospitals, people's banks, libraries etc. on an Islamitic basis.
173. Een Inlandsche
huisvlijtschool in de
Préanger. Dergelij-
ke scholen werden
opgericht met het
doel, de Inlandsche
kunstnijverheid ver-
der te ontwikkelen;
op sommige plaat-
sen is de opzet mis-
lukt, op andere,
waar uit oude tra-
ditie in de streek
door de bevolking
nog veel aan kunstnijverheid
werd ge-
daan, hebben deze
scholen een goeden
invloed gehad op
de voortbrengselen
dezer industrie.
173. A school for
native home-indus-
try in the Preanger.
These schools were
established to deve-.
lop the native arts;
at some places the
efforts have failed,
in other districts
where the population still followed their traditional native arts these schools have had an excellent influence upon
the produce o f these industries;